Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Breintrein is een praktisch boek dat leerlingen aanzet om actief hun eigen leren te onderzoeken en te verbeteren. Via opdrachten, oefeningen en toepassingen op de eigen leerstof ontwikkelen leerlingen stap voor stap belangrijke vaardigheden zoals efficiënt memoriseren, het opstellen en uitvoeren van een goede planning of het schematiseren van een tekst. Daarnaast verwerven de leerlingen inzicht in hoe leren in het algemeen én voor henzelf werkt. Bovendien leren ze hoe ze zichzelf kunnen motiveren om stapsgewijs nieuwe leermethodes op te bouwen. Zo vormt Breintrein een sterke ondersteuning voor leerkrachten en leerlingen in de tweede graad als een schakel naar meer leerzelfstandigheid. Er kan klassikaal mee gewerkt worden, maar de leerlingen kunnen er ook individueel mee aan de slag
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- Study methods --- C3 --- geheugen (x) --- handleiding --- middelbaar onderwijs (x) --- leren leren --- secundair onderwijs --- geheugen --- studiemethoden --- 450.8 --- leren leren (ler) --- Kunst en cultuur --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Mooss (Vlaamse vzw voor kunst- en erfgoededucatie) is ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, dan zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring. Als je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek, dan kan je wel systemen gebruiken die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar je kan ze niet vernieuwen en moeilijk aan complexe situaties aanpassen. Als je enkel weet wat werkt, maar niet begrijpt waarom, dan ben je veroordeeld tot herhaling. In het steeds complexer wordende landschap van jeugd en kunst is dat geen goede uitgangspositie. Daarom heeft Mooss altijd veel energie gestoken in de theoretische en methodische onderbouw van haar werking.Ook de eisen die Mooss zichzelf stelt op het vlak van inclusie vragen om een aangepaste methodiek. Als je probeert om niemand uit te sluiten, op basis van welke kenmerken ook, dan heb je een methodiek nodig die je in staat stelt om iedereen te begeleiden. Als je de methodiek beheerst om te kunnen differentiëren, dan kan je veel verschillende zinvolle kunstervaringen tegelijk mogelijk maken. De kunst- en erfgoedbemiddelaar is een druk bezet vrouw/man, met weinig tijd om zich in de uitgebreide literatuur over theorie, methodiek en best cases te verdiepen. Dit nieuwe methodiekboek moet hier in alle sectoren waarin wordt bemiddeld tussen publiek en kunst of erfgoed een helpende hand reiken
#PBIB:+116.14 --- C3 --- erfgoed --- kunstwetenschap --- 700.7 --- kunsteducatie --- methodiek --- 456.7 --- Kunsteducatie --- Erfgoededucatie --- Kunstonderwijs --- sociaal-cultureel werk --- kunst --- kunstonderwijs --- Hein George --- vakdidactiek --- kunstpedagogie --- Csikszentmihaly Mihaly --- Kolb David --- Gardner Howard --- Parsons Michael --- 373.67 --- 456.8 --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Kunst en cultuur --- Expressievakken; algemeen - Lichamelijke opvoeding --- 374 --- cultureel erfgoed --- Erfgoededucatie. --- Didactics of the arts --- cultuureducatie --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Art --- Study and teaching --- Cultural property --- Protection --- PXL-Education 2015 --- didactiek van de kunst --- erfgoededucatie --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunst --- Erfgoed --- Kunsten --- Methodiek --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- cultureel erfgoed. --- kunsteducatie.
Choose an application
Leerbeest 3.0 is een praktisch boek voor alle leerlingen van de 1e graad. Hoe plan je? Hoe kun je goede notities nemen? Hoe leer je je les? Hoe bereid je examens voor? Hoe verzamel je informatie om een werkje of spreekbeurt te maken? Hoe analyseer je je fouten? De succesuitgave is toe aan een derde update na tal van herdrukken! De inhoud werd volledig geactualiseerd op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek en speelt in op de nieuwste tendensen in het onderwijs. Bovendien wordt het gedrukte boek aangevuld met digitaal materiaal dat de leerling ondersteunt bij het uitwerken van een goede leerstrategie. De tekst is geschreven in een taal op maat van de leerling en verpakt in kleine deeltjes die vlot in de les kunnen worden geïntegreerd of door leerlingen zelfstandig kunnen worden verwerkt.
Studievaardigheden --- Secundair onderwijs. --- C6 --- leermiddelen --- leerlingen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- 450.8 --- Leren leren --- Studiemethoden --- secundair onderwijs --- leerboeken --- leren leren --- Studiebegeleiding --- KHLIM --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2015 --- Secundair onderwijs --- Leren --- Plannen --- Examens --- 1e graad secundair onderwijs --- Didactic strategies --- zelfstudie --- leermethoden --- leren --- secundair onderwijs 1ste graad --- Studiemethode --- Planning --- Examen
Choose an application
1. Je kunt het! Een boost voor je motivatie Hoe staat het met jouw motivatie? Je motivatiekillers te lijf Motivatieboosters: een keuze uit de positieve waaier2. Ben je al in topvorm? Goed voor je brein is goed voor jou Je bent wat je eet Rust en concentratie Je vrije tijd: op zoek naar de beste breintraining Slaap3. Hier gaat veel stof opwaaien! Snellezen Start: een eerste leestekst om je huidige snelheid te bepalen Eerste ronde: technieken om sneller te lezen Tweede ronde: slimmer lezen4. Je weg vinden in de stof. Greep krijgen op je cursussen Hoofd- en bijzaken onderscheiden Zelfstandig werk Groot, groter, grootst5. Mag ik mijn joker inzetten? Nieuwe vraagtypes en mondelinge examens6. De researchafdeling. Een onderzoeksopdracht uitwerken7. (Er is een tijd van) kiezen en (een tijd van) gaan! Afronden en doorstarten
Leren. --- Study methods --- leermethoden --- leren leren --- Higher education --- competenties --- C6 --- leerlingen --- leermiddelen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 450.8 --- leren --- motivatie --- studiemethode --- werkboek --- Leren leren --- Motivatie --- Studiemethode --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Studiemethoden --- Leren --- Plannen --- Examens --- 3e graad secundair onderwijs --- evaluatie --- examinering --- leerstoornissen --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Planning --- Examen
Choose an application
Bevat o.a.:Het uitwerken van een belangstellingscentrum 115Werken met ideeënlijsten 121In het boek worden enkele belangstellingscentra concreet uitgewerkt:De klas 123 | Een dagkalender (124); aanwezigheidsborden met kentekens (127)Deuren 137 | Werken met transparanten (142)De straat 157 | Dubbeldam 170Geluiden 175 | Een luisterhoek (181); Muziekinstrumenten maken (188)De dokter 193 | Dia's maken met materialen (197) Papier 209Sinterklaas 223 | Vraag het aan de Sint (225); Een stokpaard voor de Sint (229)Stenen 245Sneeuw 257Pasen 269Afdrukken 285Wonen 297 | Dia's tekenen (303); Schimmenspel (304) Hup, Karel, hup 315 | Opdrachtdozen (317); Dia's maken van prenten (325) ? Materialen rond lezen en schrijven (331); Materialen rond tellen en rekenen (336)Werklijst rond het belangstellingscentrum "touwen ' 338
kleuter --- onderwijs --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Kleuteronderwijs --- Lerarenopleiding --- Didactiek. --- Algemeen. --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Didactiek --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Thematisch werken --- #gsdbP --- C6 --- didactiek --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- 471.4 --- Drukken --- Geluid --- Handboek/cursus --- Hup, Karel, hup --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Papier --- Pasen --- School --- Sinterklaas --- Sneeuw --- Stenen --- Straten --- Touwen --- Verbondenheid --- Wonen --- Ziek zijn --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- afdrukken --- deuren --- dokter --- geluiden --- kleuters --- luisterhoek --- muziekinstrumenten maken --- papier --- pasen --- sinterklaas --- sneeuw --- stenen --- straat --- touwen --- wonen --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- kleuterschool --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Didactiek; algemeen --- ontwikkelingseducatie --- ontwikkeling van het kind --- kleuterdidactiek --- manuele expressie --- spel --- basisonderwijs --- 471 --- Didactics of the arts
Choose an application
Instrumenten voor begeleide zelfstudie belicht de thematiek van de zelfwerkzaamheid en de begeleide zelfstudie vanuit een zeer specifieke invalshoek. Er wordt gefocust op de instrumenten die de student en de docent kunnen helpen bij minder of meer begleide vormen van zelfstudie.
Hoger onderwijs. --- Zelfstudie. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- higher education --- Teaching aids --- studeren --- Study methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- Belgium --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Zelfstudie ; hoger onderwijs --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- E100055.jpg --- leermiddelen --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstudie: hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- Zelfstudie --- studiemethode --- #SBIB:041.GIFT --- #SBIB:316.334.1O440 --- Academic collection --- C6 --- #A0105A --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Zelfstudie --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Zelfstudie --- 37.041 --- 371.31 --- 371.6 --- 378.147 --- België --- hoger onderwijs --- 489 --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- 450.8 --- 454.21 --- 489.4 --- 489.5 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Softwareprogramma --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Zelfstandig leren --- didactisch materiaal --- evaluatie --- leren --- leren leren --- onderwijs --- onderwijsfilosofie --- softwareprogramma --- studiebegeleiding --- tijdschriften --- 371.39 --- 371.395 --- 493.3 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Evaluatie (Beoordeling) --- Onderwijs --- Studeren --- Studiemethode --- Studievaardigheden --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- h.o.: zelfstudie (ler) --- studiemethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- 371.386 --- Leermiddelen --- Software --- Studiemethoden --- Zelfstandig studeren --- Zelfstandig werken --- zelfstandig leren --- 371.21 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Studiemethodiek --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Methodiek van het studeren --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Onderwijs voor volwassenen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Leren --- Studiebegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --- Leerprocessen --- 370.040 --- #A0105A. --- #KVHA:Zelfstudie. --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs. --- #KVHB:Didactiek. --- #KVHB:Zelfstudie. --- #SBIB:041.GIFT. --- 370.040. --- 720 Onderwijs. --- Academic collection. --- Didactische werkvormen. --- Evaluatie. --- Softwareprogramma. --- Studiemethoden. --- Studiemethodes (Studievaardigheden). --- Studievaardigheden. --- Zelfstandig leren. --- Zelfstandig werken. --- didactiek. --- didactisch materiaal. --- evaluatie. --- hoger onderwijs. --- leren leren. --- leren. --- onderwijs. --- onderwijsfilosofie. --- softwareprogramma. --- studiebegeleiding. --- studiemethoden. --- tijdschriften. --- zelfstandig leren. --- zelfstudie. --- Onderwijsgedrag: algemeen. --- Algemene vraagstukken van didactiek en methode. --- Methodiek van het studeren. --- Didactiek (hoger onderwijs). --- Didactiek. --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs). --- Onderwijs voor volwassenen. --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap. --- (zie ook: Schoolrapporten). --- 371.21. --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerproces
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|